Kolmekymppinen kohtaa emojin

Kuvamerkki, jota käytetään tekstin osana, määrittelee Kielitoimiston sanakirja emojin. Sen keltanaaman, jollaisen moni on somepostaukseensa tai tekstariinsa liittänyt. On. Tosi moni on. Mutta siitä huolimatta tai juuri siksi arvovaltaista Financial Times -lehteä askarrutti, miten yli 30-vuotiaiden pitäisi suhtautua emojien käyttöön. Ensimmäiset emojit lanseerasi muuten japanilainen matkapuhelinoperaattori vuonna 1999. Vuonna 2011 homma lähti toden teolla lentoon, … Lue koko kirjoitus ”Kolmekymppinen kohtaa emojin”

Tunteella ja tuurilla bisnekseen

On kyllä jotenkin hassua seurata, miten moni yritys on antanut ymmärtää lähteneensä pyyteettömälle ihmisen auttamisen tielle. Siinä missä ennen oltiin ihan avoimesti bisneksen tekemisen polulla, haettiin voittoa ja puhuttiin numeroilla, nyt viestitellään pehmeistä arvoista ja muodostetaan tunteita herättäviä lauseita. Ja mistäkö on kyse? No terveydestä. Terveys- ja hyvinvointibisneksen perään ovat lyhyessä ajassa lähteneet niin pankki- … Lue koko kirjoitus ”Tunteella ja tuurilla bisnekseen”